Hej, Tjaa, Hallo, Hello osv..


Hallo!
Idag har jag knappt vart i skolan, kom hem från stan nyligen. Mitt planerande köp var ett par jeans men nej, det blev en locktång och som vanligt en jävla massa accesoarer, det gillar vi :D!
Ska ut till stallet sen och rida, hoppade båda igår och det gick braa..
Eng nationella imorgon, man borde nästan fira att alla är slut sen, Skönt!!!
När jag cyklade hem funderade jag på helsningsfraser, asså vad säger man... det gamla heliga Hej? ganska obetydligt, säger ingenting om hur/vem man är vilket de andra gör tycker jag!
Ett utdraget Tjaaaa betyder att man inte har tid att snacka vidare och att situationen är lite pinsam, den kommer ofta med nicken, personen som säger det är ofta ganska dryg
HalloHallo sägs ofta i sammanhang då man har mycket att snacka om och det var alldeles för länge sen vi snackade, lättsam person
Sen har vi nicken den måste vara väääärst, jag hatar den! Används ofta när man ser personen på håll och man är inte säker på om den andre ser så kan man nicka ifall den andre hade tänkt desamma. Har ändå kommit fram till att den kan betyda ganska mycket, det kan vara om man inte orkar prata eller kolla den andre i ögonen, då drar man nicken?!
Hej, jaa hej på dig med! men När man säger Hej hej då blir det genast lite roligare, men haha okej det är nog dags att inse att jag är störd! haha ska kila vidare nu
hade! vic

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0